De nieuwe (wijk)professional

Op steeds meer plekken in Nederland zien we dat groepen van diverse personen en organisaties met elkaar werken aan creatieve oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Deze lokale samenwerkingsvormen zorgen ten opzichte van het verleden voor verschuivende rollen, taken en (machts)verhoudingen tussen partijen. De vraag is hoe studenten – de aankomende professionals – moeten worden opgeleid om in dit nieuwe speelveld met nieuwe spelers en spelregels te kunnen functioneren. Welke kennis en competenties zijn daarvoor van belang?

Op 14 november organiseert Platform Stad en Wijk tijdens het SIA-congres een workshop over deze vraagstukken. Wim Burggraaff, onderzoeker bij het lectoraat Grootstedelijke Ontwikkeling (Haagse Hogeschool) en Anna de Zeeuw, onderzoeker bij het lectoraat Management van Cultuurverandering (Hogeschool van Amsterdam) geven inzicht in recent onderzoek (o.a. ‘Wat doet de participatieprofessional?‘) en vertellen over de consequenties voor de opleiding van de nieuwe professional. Pieter van Vliet, docent-onderzoeker Culturele Maatschappelijke Vorming (Hogeschool van Amsterdam) en Pim van Gestel, docent Bestuurskunde/overheidsmanagement (Haagse Hogeschool) reflecteren hierop.

Meer informatie en inschrijven
Het SIA-congres vindt plaats in Nieuwegein en heeft als thema: onderzoek in uitvoering. Het is een dag vol inspirerende workshops, lezingen, debatten en ontmoetingen waarin alles draait om praktijkgericht onderzoek.

Deelname aan het congres en de workshop is gratis. U dient zich wel van tevoren aan te melden via http://www.regieorgaan-sia.nl/SIA-congres

sia 2019

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s